ویزای کار همراه دانشجو

اخذ ویزای همراه، برای خانواده متقاضی ویزای تحصیلی کانادا

ویزای همراه چیست؟

ویزای همراه کانادا همانطور که از نامش پیداست، یعنی اعطای ویزای کانادا به همراهان شخصی که مجوز اقامت در کانادا را به منظور کار و یا تحصیل در کانادا دریافت کرده است. در گذشته بسیاری از متقاضیان ویزای تحصیلی و یا کاری کانادا، به دلیل عدم امکان اقامت خانواده ایشان در طول دوره تحصیل و یا کار در کانادا و به عدم تحمل دوری از خانواده، از این موقعیت صرف نظر می‌کردند. به همین دلیل، کشور کانادا که یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای پیشرفته است، سیاست‌های خود را در این زمینه تغییر داد تا از این به بعد، شخصی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌شود بتواند اعضای درجه یک خانواده خود را به همراه خود به کانادا ببرد.

آشنایی با دریافت ویزا برای همراهان دانشجویان خارجی در کانادا

یکی از ویزاهای مهم کانادا که می توان از آن به عنوان ویزای همراه یاد کرد، ویزای اقامت موقت (TRV) یا ویزای توریستی (Visitor Visa) است. این ویزا یک سند رسمی است که توسط سفارت کانادا به متقاضی ارائه می شود و نشان دهنده آن است که فرد شرایط کافی برای اقامت در کانادا خواه به عنوان توریست، دانش آموز یا نیروی کار را خواهد داشت. برای این که فردی بتواند این ویزا را دریافت کند، باید قادر باشد به اداره مهاجرت کانادا ثابت کند که اقامت او در کانادا موقتی خواهد بود.

تحصیل در کانادا

شرایط گرفتن ویزای همراه کانادا

قوانین سخاوتمندانه کشور مهاجرپذیر کانادا این امکان را فراهم کرده تا همسر، فرزاندان و یا پدر و مادر شخص متقاضی ویزای تحصیلی کانادا، در طول دروه اقامت در کانادا او را همراهی کنند. همچنین اجازه تحصیل و کار در طول مدت اقامت در کانادا به فرد همراه اعطا می‌شود. در این صورت متقاضی اصلی و یا یکی از همراهان وی باید ثابت کند که از تمکن مالی لازم برای برآمدن از پس هزینه‌های زندگی، سکونت و تحصیل خود و تمامی اعضای خانواده در کانادا برخوردار است.

برای این منظور فرد متقاضی باید اطلاعات تمامی افراد خانواده را به درستی و در زمان ارائه درخواست خود وارد کند، زیرا در صورت ارائه درخواست برای ویزای همراه تحصیلی کانادا، اطلاعاتی که از قبل و در فرم درخواست ویزای فرد متقاضی وارد شده ملاک قرار داده خواهند شد.

 

نیاز به کمک دارید؟

در صورتی که نتوانستید پاسخ پرسش های خود را در این صفحه پیدا کنید، می توانید با ما تماس حاصل فرموده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

اعضای درجه یک خانواده متقاضی ویزای تحصیلی کانادا

ویزای همسر دانشجو کانادا

فرد متقاضی ویزای تحصیلی کانادا، می‌تواند همسر یا شریک قانونی خود را با خود به کانادا ببرد. این کار اگرچه از نظر قانونی منعی ندارد، اما ممکن است حتی روی ویزای تحصیلی متقاضی نیز تاثیر منفی داشته باشد. پس بهتر است تا همسر فرد متقاضی، درخواست خود را برای اجازه کار تمام وقت (OPEN WORK PERMIT) و اقامتی برابر با مدت زمان تحصیل همسرش در کانادا را ارائه نماید. یا اینکه او نیز مانند همسرش به صورت جداگانه تقاضای ویزای تحصیلی کند.

همسر شما به صورت همزمان یا پس از این که شما ویزای خودتان را دریافت کردید می‌توانند درخواست ویزای توریستی بدهند. برای این درخواست تاییدیه ویزای دانشجویی شما کفایت می‌کند.

در زمان ورود همسر دانشجو به کانادا، آفیسر مرزی تصمیم می‌گیرد که اجازه ماندن در کانادا را تا مدت زمان مشخصی به همسر بدهد. اگر روز روز شما باشد، آفیسر اجازه ماندن را تا پایان استادی پرمیت صادر خواهد کرد. در این حالت مجوز تاییدیه همسر شما ویزیتور رکورد خواهد بود. ویزیتور رکورد تاریخ خروج شما از کانادا را مشخص می‌کند.

با موقعیت ویزیتور همسر شما اجازه تحصیل یا کار در کانادا را ندارد.

تحصیل در کانادا

دو پیش نیاز اصلی و مهم :

۱- شما توان تحصیل و تامین هزینه های زندگی در کانادا را برای خودتان و همراهانتان خواهید داشت.

۲- همراه شما گره های کافی برای ترک کشور کانادا در پایان اقامت دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه همسر متقاضی ویزای تحصیلی کانادا

تفاوت ویزیتور رکورد با ویزیتور ویزا چیست؟ 

ویزیتور ویزا مربوط به اجازه ورود شما به کانادا و ویزیتور رکورد مربوط به تاریخ خروج شما از کانادا است. این دو باهم کاملا متفاوت هستند.

تحصیل در کانادا

ویزای کار همراه کانادا

از داخل یا خارج کانادا امکان اقدام برای اپن ورک پرمیت همسر وجود دارد. برای مجوز کار همسر کانادا جاب آفر هم نیاز نیست.

با اپن ورک پرمیت امکان انجام کار تمام وقت را دارید. البته دقت کنید برای برخی مشاغل مثل مشاغل گروه سلامت یا آموزش مدارس محدودیت هایی وجود دارد که در ورک پرمیت آورده می‌شود.

معمولا مجوز کاری دارای میزان اعتبار زمانی برابر با استادی پرمیت است.

شرایط اخذ ویزای کار همسر دانشجو Open work permit

اپلای Open work permit از داخل یا خارج کانادا؟

هر دو ممکن است. اگر از خارج از کانادا اقدام می‌کنید دقیقا شبیه فردی که استادی پرمیت دریافت می‌کند شما هم نامه POE خواهید گرفت که با ارائه آن در مرز، آفیسر ورک پرمیت را صادر می‌کند.

اگر از داخل کانادا اقدام می‌کنید، پس از ورود با ویزای توریستی، یا به صورت آنلاین یا با مراجعه به یکی از مرزهای مهاجرتی کانادا درخواست خود را ارائه می‌کنید.

مزیت اخذ اپن ورک پرمیت چیست؟

مجوز کار آزاد یا همان Open Work Permit به دارنده آن این امکان را می‌دهد تا برای هر کارفرمایی در کانادا کار کند و دیگر نیازی به LMIA یا پیشنهاد کار نداشته باشد. با این حال، مجوز کار آزاد ممکن است در انجام مشاغل خاصی که نیاز به حفظ سلامت عمومی دارد، موارد استثناء داشته باشد؛ مگر اینکه متقاضی تحت معاینات پزشکی مهاجرت قرار بگیرد.

بدین ترتیب نه تنها همسر یا شریک دانشجو فرصت ارزشمند کار در کانادا را بدست می آورد، بلکه در تامین مالی خانواده خود نیز موفق تر خواهد بود.

ویزای تحصیلی همراه کانادا

اگر همسر شما قصد تحصیل در دوره های بیشتر از شش ماه را دارند باید درخواست استادی پرمیت دهند. قوانین درخواست استادی پرمیت از داخل و خارج از کانادا متفاوت است. اگر از داخل خاک کانادا درخواست استادی پرمیت می‌دهید باید ابتدا دوره پیش نیازی را به اتمام رسانده و سپس درخواست استادی پرمیت کنید.

ویزای همراه کانادا برای والدین متقاضی ویزای تحصیلی کانادا

به منظور اخذ ویزای همراه کانادا برای پدر و مادر متقاضی ویزای تحصیلی، فرزند خانواده می‌بایست، نامه پذیرش از یکی از موسسات آموزشی کانادا را داشته باشد. با داشتن این نامه می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا که یک ویزای اقامت موقت در کانادا (TRV) است اقدام نمایید.

پس از اخذ ویزای تحصیلی کانادا، والدین متقاضی می‌توانند درخواست ویزای اقامت موقت کانادای خود را به منظور همراهی فرزندشان، در طول دوره تحصیل در کانادا ارائه دهند.

تحصیل در کانادا

مدارک اخذ ویزای همراه تحصیلی کانادا برای والدین متقاضی زیر سن قانونی

دریافت مشاوره
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp شخص پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید