ویزای کار پرستاران

مهاجرت پرستاران به کانادا

اداره مهاجرت کانادا تا 31 دسامبر 2021 قصد دارد 6000 پرستار خانگی یا caregiver مهاجر دارای سابقه کار در کانادا جذب کند و به آنها اقامت دائم دهد. منظور از پرستاران در اینجا پرستاران رسمی بیمارستانی نیست.

اداره مهاجرت کانادا در بیانیه ای که 15 آوریل منتشر کرده است اعلام نموده که به درخواست اقامت دائم پرستاران یا caregiver ها و نیز اعضای خانواده هایشان که سابقه کار خود را در داخل کانادا کسب کرده اند رسیدگی خواهد کرد. این این اداره همچنین گفته است که تا 30 ژوئن 2021 در مورد حداقل 1500 درخواست برای پایلوت های Home Child Care Provider و Home Support Worker تصمیم گیری خواهد کرد.

آقای مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه ای اعلام کرده است که “پرستاران یا caregiverهای مهاجر که از خانواده ها و سالمندان ما مراقبت می کنند اغلب از خانواده های خودشان دور هستند و همه گیری کرونا روند رسیدگی به درخواست اقامت دائم را کند کرده است و باعث شده که از خانواده هایشان دورتر بمانند. اما با اعلام این خبر ما قصد داریم مهاجران پرستار خانگی را به خانواده هایشان ملحق خواهیم کرد.”

 

اداره مهاجرت با اولویت دهی به این تصمیمات قادر خواهد بود به ویزای کار بیشتری برای پرستاران خانگی دارای جاب آفر معتبر جهت ارائه خدمات به خانواده ها صادر کند. در بیانیه ی اداره مهاجرت کانادا آمده است که همه گیری کرونا عملیات اداره مهاجرت را هم مختل کرده است؛ به ویژه با بسته شدن دفاتر و دورکاری کارمندان در انجام کارهای کاغذی وقفه افتاده است. در سال 2020 درخواست های ارسالی توسط پست کاهش چشمگیری داشت. در نتیجه اداره مهاجرت فرایند درخواست های مهاجرت و اقامت دائم را دیجیتالی کرده تا بتواند تا پایان سال جاری به درخواست هایی که در سال 2020 دریافت کرده رسیدگی کند. اداره مهاجرت گفته است که تا 31 می 2021 متقاضیان برنامه مهاجرت پرستار خانگی به کانادا را نسبت به دریافت درخواستشان مطلع خواهد کرد.

این برنامه مهاجرتی از 3 می 2021 آغاز به کار خواهد کرد. افرادی که درخواست خود را در سال 2020 به پایلوت های Home Child Care Provider و Home Support Worker ارائه داده اند نیازی به ارائه درخواست مجدد ندارند.

نیاز به کمک دارید؟

در صورتی که نتوانستید پاسخ پرسش های خود را در این صفحه پیدا کنید، می توانید با ما تماس حاصل فرموده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

اگر در خارج از کشور تحصیل کرده اید و به دنبال شغل پرستاری در کانادا (غیر از کبک) هستید ، باید در یکی از نقش های زیر به خدمات ارزیابی ملی پرستاری (NNAS) مراجعه کنید

مراحل مهاجرت پرستاران به کانادا

ویزای کار پرستاران

شرایط لازم برای مهاجرت پرستاران خانگی به کانادا

همانطور که اخیرا اعلام شد، کانادا قصد دارد طی بازه زمانی محدود 90000 مهاجر را در دسته های نیروی کار ضروری، کادر سلامت، فارغ التحصیل بین المللی و فرانسوی زبان جذب کند. پرستاران خانگی که در کانادا زندگی می کنند هم می توانند از این طریق درخواست خود را ارائه کنند چون جزو نیروی کار ضروری یا essential workers محسوب می شوند.

کانادا از ششم ماه می 2021 شروع خواهد کرد به جذب 30000 مقیم دائم؛ متقاضیان باید در داخل کانادا و در مشاغل ضروری حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند. شغل پرستار خانگی یا caregiver با کد 4411 و 4412 واجد شرایط هستند. علاوه بر این اداره مهاجرت 20000 نیروی کار ضروری در بخش سلامت و درمان و 40000 فارغ التحصیل بین المللی که البته در حال حاضر داخل کانادا زندگی می کنند جذب خواهد کرد.

هزینه مهاجرت پرستاران به کانادا
 
همان طور که می دانید مهاجرت امری هزینه بر می باشد و بسته به نوع روش مهاجرتی هزینه ها با یکدیگر متفاوت می باشد. در مراحل و پروسه مهاجرت پرستاران هزینه هایی مانند هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی می بایست پرداخت گردد که این مبلغ حدوداً بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار کانادا می باشد. باقی هزینه ها مانند هزینه های تحصیل و دوره های مورد نیاز در کشور کانادا می باشد که در کالج ها و دانشگاه های مختلف هزینه های متفاوتی وجود دارد و در نهایت هزینه ویزا می باشد که در صورتی که ویزا تحصیلی باشد هزینه ۱۵۰ دلار و برای ویزاهای های کاری ۱۵۵ دلار خواهد بود.

ویزای کار پرستاران

حقوق و درآمد پرستار در کانادا

درآمد پرستاران در کشور کانادا بسته به زمینه فعالیت آنها متفاوت است. اما می توان گفت به طور میانگین یک پرستار در کشور کانادا سالیانه حدود ۷۸ هزار دلار درآمد دارد. این نکته به این معناست که یک پرستار می تواند به صورت میانگین به ازای هر ساعت کار ۴۰ دلار دستمزد دریافت کند. در سال های آغازین کار یک پرستار حدوداً سالیانه ۶۳ هزار دلار حقوق دریافت می کند و این میزان حقوق با توجه به میزان تجربه کار در سال های آینده بالاتر می رود و شخص می تواند حدود ۹۰ هزار دلار در سال نیز حقوق دریافت کنند. میزان حقوق نیز در ایالت های مختلف کشور کانادا متفاوت است. برای مثال در ایالت آلبرتا بیشترین دستمزد به پرستاران پرداخت می شود همچنین در منطقه شمال غرب کانادا بعد از آلبرتا بیشترین میزان حقوق به پرستاران پرداخت می شود. اما در مقابل در ایالت هایی مانند منیتوبا و استان نوناووت کمترین میزان دستمزد به پرستاران پرداخت می شود.

وضعیت کار پرستاران در کانادا

همان طور که اشاره شد در کشور کانادا نیروهای پرستار و به طور کلی، کلیه افرادی که در حوزه بهداشت و درمان کار می کنند، نیاز ویژه ای دارد. همچنین کشور کانادا قصد دارد که تا سال ۲۰۲۲ یک میلیون مهاجر که نیروی کار ماهر هستند را دریافت کند. از این رو افرادی که پرستار هستند می توانند برای دریافت اقامت کشور کانادا اقدام نموده و به این کشور مهاجرت کنند. بنابراین توصیه می شود که شرایط کار در هر کدام از استان های کشور کانادا را مورد بررسی قرار دهید و در هنگام اقدام بدانید که وضعیت کار در کدام یک از استان های مورد نظر بهتر می باشد. با مراجعه به سایت های کاریابی می توان میزان نیاز به نیروهای پرستار را متوجه شد. در هر کدام از استان ها که تعداد کارفرماهای بیشتری به پرستاران نیاز داشته باشند مسلماً شرایط کار بهتر خواهد بود و تمامی این مسائل به زمان اقدام شما بستگی دارد که می بایست در آن زمان مورد بررسی قرار گیرد.

دریافت مشاوره
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp شخص پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید