مهاجرت به کانادا

روش های مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا بیش از ۵۰ روش وجود دارد که ما در اینجا به برنامه‌های بلند مدت مهاجرتی که منجر به اقامت دائم می‌شوند، می‌پردازیم. با بررسی روش های مهاجرتی بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. اگر نیاز به مشاور یا وکیل دارید، از مشاورین رسمی و مورد تایید اداره مهاجرت کانادا خدمات دریافت کنید. 

اقامت کانادا از طریق تخصص کاری

اگر مدرک تحصیلی دانشگاهی و سابقه شغلی و مهارت زبان و کمتر از ۳۵ سال سن دارید، شانس خود را در یکی از برنامه های نیروی کار ماهر امتحان کنید.

اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اگر دارای کسب و کار هستید یا مهارت هنری، ورزشی یا کشاورزی در سطح بالا، یا ایده تجاری در ذهن خود دارید، یکی از روش های این گروه میتواند برای شما مناسب باشد.

اقامت کانادا از طریق تخصص در استان‌ها

اگر مدرک تحصیلی دانشگاهی و سابقه شغلی و مهارت زبان و کمتر از ۳۵ سال سن دارید، شانس خود را در یکی از برنامه برنامه های استانی نیز امتحان کنید.

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی​

اگر در کانادا تحصیل یا بیش از یک سال کار کرده اید، قطعا این یکی از ویزاهایی است که باید در مورد آن بیشتر بدانید...

اقامت کانادا از طریق تجربه کبکی (PEQ)

اگر در کبک تحصیل یا بیش از یک سال کار کرده اید، خوش شانس هستید زیرا به احتمال قوی از این روش اقامت دائم خواهید گرفت...

اقامت کانادا از طریق اسپانسرشیپ

یکی از بستگان شما در کانادا اقامت دارید؟‌ اقامت کانادا را دارید و قصد دارید بستگان درجه یک خود را به کانادا بیاورید؟ ویزای اسپانسرشیپ ویزایی است که شما دنبال آن هستید...

روش های مهاجرت به کانادا

هر یک از روش‌های مهاجرتی به کانادا شرایط مخصوص به خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر از این شرایط به صفحه مربوط به هر برنامه مراجعه کنید.

همچنین مدارک مورد نیاز در هر یک از برنامه‌های مهاجرتی متفاوت است؛ اما اغلب مدارکی همچون مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، سوابق کاری، تمکن مالی و غیره مورد نیاز است.

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط شما و روش مهاجرتی انتخابی می‌تواند متفاوت باشد. چیزی که واضح است این است که شما باید حداقل بتوانید تمکن مالی برای هزینه‌های زندگی یک سال خود در کانادا را ارائه دهید.
این مبلغ حداقل حدود ۱۳,۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود. علاوه بر این، باید هزینه‌های ویزا و اقامت را نیز در نظر داشته باشید.

canada immigration

مهاجرت به کانادا به همراه خانواده

برخی از برنامه‌های مهاجرتی خاصی، این امکان را به مهاجران خارجی می‌دهند تا بتوانند به همراه اعضای خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند. با این وجود، اعضای خانواده‌ای که امکان مهاجرت را دارند، در هریک از برنامه‌های مهاجرتی متفاوت است. به عنوان مثال، مهاجرانی که از طریق سیستم اکسپرس انتری کانادا اقدام می‌کنند، می‌توانند تنها همسر و فرزندان وابسته خود را نام نویسی کند؛ اما این امکان برای والدین او میسر نیست. با این حال، کانادا برنامه‌های اسپانسرشیپ خانواده را معرفی کرده است که به شهروندان و مقیمان دائم کانادا این امکان را می‌دهد که بتوانند همسر، فرزندان وابسته، والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ خود را برای مهاجرت به کانادا حمایت کنند.

نیاز به کمک دارید؟

مشاوره رایگان فقط با یک کلیک

مدت زمان فرآیند مهاجرت به کانادا

مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های مهاجرتی کانادا در هریک از برنامه‌های مهاجرتی متفاوت است. برخی از درخواست‌های اقامت دائم تحت سیستم جدید اکسپرس انتری کانادا، در کمتر از ۶ ماه رسیدگی می‌شوند. این در حالی است که زمان رسیدگی در سایر برنامه‌های مهاجرتی ممکن است ۲ سال یا بیشتر به طول انجامد. 

سوالات متداول مهاجرت به کانادا

  • مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا
  • مهاجرت از طریق کار موقت در کانادا
  • مهاجرت از طریق برنامه‌های بلند مدت مهاجرتی که منجر به اقامت دائم می‌شوند. در این صفحه به این روش از مهاجرت پرداخته‌ایم.

برای تعیین بهترین روش مهاجرتی شما، نیاز به دانستن اطلاعات و رزومه شخصی شما است. بدین منظور فرم‌های ارزیابی را تکمیل کنید تا شرایط شما بررسی شود و مشاوران ما در این خصوص شما را راهنمایی کنند.

  • فرم ارزیابی تحصیل در کانادا
  • فرم ارزیابی مهاجرت کاری کانادا
  • فرم ارزیابی مهاجرت سرمایه گذاری کانادا
  • فرم ارزیابی مهاجرت خود اشتغالی کانادا

بله. برنامه‌های مهاجرتی کانادا یکی از آسان ترین و سریع ترین سیستم‌ها در دنیا می‌باشند که منجر به اقامت دائم متقاضیان می‌شوند.

خیر، اما سن یکی از فاکتورهای مهمی است که در سیستم‌های امتیاز بندی مهاجرتی تاثیر گذار است. به عنوان مثال امتیازی مشمول متقاضیان بالای ۴۷ سال نمی‌شود.

خیر، الزامی به داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا نیست. برنامه‌های مهاجرتی وجود دارند که می‌توانید بدون داشتن جاب آفر از طریق آن‌ها اقدام کنید.

استان های بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان، از آسان ترین استان های کانادا برای مهاجرت هستند.

برخی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا نیازی به مدرک تحصیلی ندارند؛ اما توجه داشته باشید که ارائه آن امتیاز و شانس شما را افزایش می‌دهند.

برخی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا به مدرک زبان نیاز ندارند. اما برای اقدام از طریق اکثر روش های مهاجرتی، باید مدرک آزمون انگلیسی یا فرانسوی (اعم از آیلتس، TEF و TCF) را ارائه کنید.

Permanent Resident یا همان PR کانادا شهروند یک کشور دیگری است که به او اجازه اقامت دائم در این کشور داده شده است. با این مجوز می‌توان در هر نقطه از کشور، زندگی و کار کرد. مقیمان دائم کانادا از مزایای بسیاری برخوردارند و پس از گذشت مدت زمان مشخصی می‌توانند شهروند یا سیتیزن کانادا شوند.

سیتیزن (Citizen) یا شهروند کانادا مزایا و حقوق بسیاری را دارا است. امتیاز شهروند نسبت به مقیم دائم کانادا در حق رای دادن است. حق شهروندی را نمی‌توان از کسی سلب کرد.

هنگامی که وضعیت متقاضی به مقیم دائم تغییر کند، می‌تواند در هر جایی از کانادا زندگی و کار کند. در غیر این صورت متقاضی برای اشتغال به کار باید مجوزهای مربوطه را دریافت کند. به این مجوز ورک پرمیت (Work Permit) گفته می‌شود.

خیر. اما سابقه سفر به کانادا و شناخت این کشور اثر مثبتی بر پرونده شما خواهد گذاشت.

در برخی از برنامه‌های مهاجرتی همچون سرمایه گذاری، کارآفرینی و خود اشتغالی، با توجه به شرایط هر متقاضی از آن‌ها مصاحبه به عمل می‌آید تا اهداف و کسب و کار و تطابق آن‌ها با قانون، تعیین و بررسی شوند.

بله. داشتن بستگان و خویشاوندان درجه یک و دو در کانادا امتیاز شما در برنامه‌های مهاجرتی را افزایش می‌دهد.

امکان اقدام توسط متقاضی به تنهایی وجود دارد. همچنین می‌توانید از خدمات وکیل و مشاور رسمی مهاجرت به کانادا، عضو سازمان نظارت بر مشاورین رسمی مهاجرت به کانادا (ICCRC)، استفاده کنید.

بارها دیده شده که متقاضیانی که به تنهایی اقدام کرده‌اند به علت نقص در پرونده مهاجرتشان، ریجکت شده‌اند. استخدام وکیل و مشاور با وجود برنامه های مهاجرتی فراوان، قطعا یک امتیاز بزرگ به شمار می‌رود که شانس قبولی پرونده شما را می‌تواند افزایش دهد.

پس از تصمیم به مهاجرت، فرم‌های ارزیابی وب سایت ما را تکمیل کنید. مشاوران ما برای ادامه روند پرونده، در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

دریافت مشاوره
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp شخص پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید