ویزای کار پس از تحصیل

برنامه ویزای کار پس از تحصیل در کانادا PGWP

کی از معمول ترین و محبوب ترین روش ها برای کسب اقامت پس از تحصیل در کانادا، یافتن کار در این کشور می باشد. به گونه ای که حتی بسیاری از افراد از ابتدا با هدف کار در کانادا اقدام به تحصیل در این کشور می نمایند. رفاه اجتماعی بالا و موقعیت های شغلی مناسب برای متخصصان، از مهم ترین دلایل مهاجرین برای تمایل به کار و تحصیل در این کشور می باشد. خوشبختانه اگر شما به تحصیل در کانادا بپردازید، پس از پایان تحصیلات این امکان برای شما فراهم است که در کانادا بمانید و به جستجوی کار بپردازید.

 PGWP (Post Graduate Work Permit) یا اقامت کاری پس از تحصیل در کانادا این امکان را به شما خواهد داد که پس از فارغ التحصیلی در کانادا، در این کشور به کار بپردازید. توجه داشته باشید که تنها به صرف تحصیل در کانادا نمی توانید از اقامت کاری پس از تحصیل بهره برید، بلکه برای استفاده از PGWP، دوره تحصیلی شما و محل تحصیل شما (دانشگاه، کالج یا مؤسسه آموزشی) دارای اهمیت می باشد و باید مورد تایید قرار گیرد. بنابراین پیش از اقدام برای پذیرش حتما شرایط دوره و موسسه آموزشی را برای دریافت PGWP بسنجید.

 

ویزای کار پس از تحصیل

به طور کلی می توان گفت که اکثر دانشگاه های کانادا که به شما مدرک Degree (مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) می دهند، برای اخذ اقامت کاری پس از تحصیل، مورد تایید می باشند. برخی دوره ها در کالج ها نیز شرایط مورد نیاز را دارند؛ این دوره ها ممکن است یک ساله، دو ساله یا … باشد. به ویژه کالج های دولتی بیشتر احتمال واجد شرایط بودن را دارا می باشند و اغلب کالج های خصوصی هستند که ممکن است این شرایط را نداشته باشند.

طول دوره تحصیلی شما نیز برای اخذ اقامت کاری کانادا پس از تحصیل، دارای اهمیت می باشد. دوره تحصیلی شما باید حداقل 8 ماهه باشد، در غیر این صورت امکان اخذ PGWP وجود ندارد. اگر شما بین 8 ماه تا 2 سال در کانادا تحصیل کنید، این امکان را دارید که به میزان دوره تحصیلتان، اقامت کاری پس از تحصیل دریافت کنید. به این معنا که به عنوان مثال اگر شما 1 سال در کانادا تحصیل کردید، به مدت 1 سال دیگر نیز امکان اقامت کاری در کانادا خواهید داشت. در صورتی که مدت تحصیل شما بیش از 2 سال باشد، حداکثر 3 سال اقامت کاری پس از تحصیل به شما اعطا خواهد شد.

زمانی که تحصیل شما در کانادا به اتمام می رسد و مدرک تحصیلی به شما اعطا می شود، به مدت 6 ماه فرصت خواهید داشت تا برای اخذ اقامت کاری پس از تحصیل در کانادا درخواست دهید. بنابراین توصیه می شود به محض اتمام تحصیل برای این اقامت اقدام نمایید. در ضمن باید توجه داشته باشید که مجوز تحصیل شما باید حتما تا تاریخ اتمام تحصیلتان اعتبار داشته باشد اما اگر در این مهلت 6 ماهه اعتبار مجوز شما تمام شود، مشکلی وجود ندارد.

نیاز به کمک دارید؟

در صورتی که نتوانستید پاسخ پرسش های خود را در این صفحه پیدا کنید، می توانید با ما تماس حاصل فرموده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

شرایط مورد نیاز برای ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

توجه:

ریز نمرات و نامه رسمی از محل تحصیل باید به همراه درخواست برای ویزای کار پس از تحصیل ارائه شود. 

تمدید مجوز تحصیل فقط برای دوره های تحصیلی از موسسات DLI انجام می شود. 

از یکی از مؤسسات زیر فارغ التحصیل شده باشد

ویزای کار پس از تحصیل

نکته:

اگر از استان کبک مدرک خود را دریافت کرده اید هم ممکن است واجد شرایط برای دریافت ورک پرمیت باشید. البته استان کبک شرایط مخصوص به خود را برای ویزای اقامت پس از تحصیل دارد که بسیاری از دانشجویان ترجیح میدهند از آن روش استفاده کنند. لطفا این مطلب را بخوانید. اخد اقامت کانادا از طریق پی ای کیو PEQ

ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا تا چه مدت اعتبار دارد؟

این ویزا حداکثر تا سه سال اعتبار دارد، که بستگی به طول مدت تحصیل دارد.
به عنوان مثال اگر طول مدت تحصیل یکسال باشد، ویزای کار به مدت 1 سال صادر می شود. یا اگر طول دوره بیش از دو سال باشد معمولا(نه همیشه) برای سه سال ویزای کار صادر می گردد.
به هیچ عنوان طول دوره ویزای کار نمی تواند بیش از سه سال یا مدت زمان تحصیل باشد.

چه زمانی می توان برای برنامه ویزای کار پس از تحصیل در کانادا اقدام کرد؟

برای ارائه درخواست برنامه PGWP متقاضی باید تمام واحد های درسی را تکمیل و به پایان رسانده باشد و نامه قبولی مبنی بر دریافت سرتیفیکیت خود دریافت کند، این نامه به صورت رسمی و در در سربرگ موسسه خواهد بود.
همچنین باید این تقاضا در طی 180 روز بعد از فارغ التحصیلی و دریافت نامه بالا باشد.
بعد از آماده سازی مدارک متقاضی می تواند پرونده را آنلاین یا کاغذی ارائه دهد. متقاضی در سال 2019 باید 255 دلار هزینه دولتی را پرداخت کند.
برای دریافت لیست مدارک مورد نیاز برای برنامه ویزای کار با وکیل یا وب سایت اداره مهاجرت کانادا تماس بگیرید.
ویزای کار پس از تحصیل

افراد زیر واجد شرایط دریافت ویزای کار پس از تحصیل نیستند

ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یکی از انواع Open Work Permit است که در دسترس فارغ التحصیلان خارجی از مؤسسات واجد شرایط کانادا است. دارندگان این نوع ویزا می توانند در هر نقطه از کانادا و برای هر کارفرمایی کار کنند.

بله این یکی از برنامه های جذاب کانادا برای فارغ التحصیلات جهت کار و دریافت اقامت دائم کانادا PR است و متقاضی می تواند همزمان برای اقامت نیز اقدام کند.

برای اینکه یک دانشجوی خارجی واجد شرایط ویزای کار پس از فارغ اتحصیلی باشد، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • 18 سال یا بالاتر باشد.
  • حداقل به مدت ۸ ماه به طور مستمر در کانادا تحصیل کرده باشد.
  • ارائه یک مدرک از محل تحصیل(متن، نامه رسمی، گواهی نامه و …) که اتمام دوره آموزشی را تأیید کند.
  • از یکی از مؤسسات زیر فارغ التحصیل شده باشد:

یک مؤسسه دولتی تحصیلات بالای دیپلم مثل: کالج، دانشگاه فنی و یا CEGEP در کبک

یک مؤسسه خصوصی تحصیلات بالای دیپلم که مطابق با قوانین حاکم بر مؤسسات دولتی فعالیت می کنند(در حال حاضر برای برخی از مؤسسات خصوصی بالای دیپلم در کبک اعمال می شود.).

دبیرستانهای خصوصی یا مؤسسات خصوصی مقاطع بالاتر از دیپلم (در کبک) که برنامه های مورد قبول برای دوره های 900 ساعته ارائه می کنند. گذارندان این دوره ها منجر به اخذ مدارک DEP(دیپلم حرفه ای) و ASP(گواهینامه حرفه ای) می شود.

مؤسسات خصوصی کانادایی که می توانند به طور قانونی مدارک تحصیلی(لیسانسُ فوق لیسانس و دکتری) را تحت قوانین استانی صادر کنند.

افراد زیر واجد شرایط ویزای کار پس از تحصیل نیستند:

  • مدت زمان تحصیل کمتر از ۸ ماه باشد.
  • مدت زمان تحصیل بیشتر از ۸ ماه باشد ولی به طور پیوسته نباشد.
  • استفاده از یک برنامه بورسیه تحصیلی مشترک المنافع کانادا که توسط بودجه جهانی کانادا(GAC) تأمین شده باشد.
  • شرکت در برنامه جوایز دولت کانادا که توسط GAC تأمین شده باشد.
  • استفاده از بورسیه تحصیلی که توسط GAC تأمین شده باشد.
  • استفاده از بورسیه فرصت برابر کانادا-شیلی
  • شرکت در برنامه تبادل دانشمندان کانادا و چین
  • شرکت در برنامه های  سازمان کمک هزینه های تحصیلی ایالات متحده
  • اتمام دوره های تحصیل از راه دور در داخل و یا خارج از کانادا

اگر فارغ التحصیل قصد اقامت در کانادا پس از اتمام تحصیلاتش را نداشته باشد، الزامی برای دریافت این ویزا وجود ندارد.

بله در بعضی موارد.
در موارد خاص متقاضی تنها یک یا دو درس برای ترم آخر دارد و در نتیجه به صورت پارت تایم تحصیل می کند لذا واجد شرایط این برنامه ویزای کار هست.

ویزای کار پس از تحصیل حداکثر به مدت ۳ سال صادر می شود و به مدت زمان تحصیل دانشجو بستگی دارد. برای مثال: اگر مدت زمان تحصیل ۱ سال باشد، پس از اتمام تحصیلات ویزای کار پس از فارغ التحصیلی به مدت ۱ سال صادر می شود. اگر مدت زمان تحصیل ۲ سال و یا بیشتر باشد، ویزای کار پس از فارغ التحصیلی تا ۳ سال قابل صدور است.

بیشترین مدت زمان اعتبار ویزای کار پس از فارغ التحصیلی، ۳ سال است و ویزای کار پس از فارغ التحصیلی نمی تواند از مدت زمان تحصیل در کانادا طولانی تر باشد.

به منظور دریافت این ویزا، داوطلب باید تحصیلات خود را به اتمام رسانده باشد و صلاحیت دریافت دیپلم و یا گواهی مدرک خود را دریافت کرده باشد. این صلاحیت با یک نامه قابل اثبات است. علاوه بر این، درخواست باید طی مدت زمان ۱۸۰ روز از زمان تأیید کتبی اتمام تحصیلات خود ارائه کند.

متقاضیان میتوانند درخواست خود را به صورت آنلاین و یا از طریق پست برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند.

 اگر متقاضی نیازمند دریافت ویزای اپن ورک پرمیت باشد باید درخواست جداگانه دهد. دارنده ورک پرمیت نیز باید اثبات کند دارنده شغل است. برای ماندن همسر داخل کانادا حتما باید پرونده همسر ارسال شده باشد.

هزینه کنونی ویزای کار پس از تحصیل، ۲۵۵ دلار کاناداست. این مبلغ متشکل از دو رقم است: ۱۵۵ دلار هزینه اجازه کار و ۱۰۰ دلار هزینه Open work permit یا ویزای کار آزاد است.

پاسخ این سؤال منفی است. بر اساس بروز رسانی های اداره مهاجرت در سال ۲۰۱۹، دانشجویان خارجی باید تا 180 روز پس از دریافت نمره های پایانی خود، درخواست ویزای کار پس از فارغ التحصیلی دهند. در بعضی موارد ویزای تحصیلی باید در طول این ۱۸۰ روز اعتبار داشته باشد.

ویزای کار پس از تحصیل بیشتر از مدت زمان مجاز ویزای تحصیلی قابل تمدید نیست. وقتی یک ویزای کار پس از تحصیل در حال اتمام است، اگر متقاضی قصد ماندن در کانادا و کار کردن را داشته باشد باید برای نوع دیگری از ویزا درخواست دهد.

دارندگان این نوع ویزا می توانند در هر کاری، برای هر کارفرما و در هر کجای کانادا کار کنند.

دریافت مشاوره
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp شخص پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید