جاب آفر کانادا

قوانین و مراحل استخدام نیروی کار خارجی در کانادا

اگر کارفرما در کانادا هستید و قصد دارید نیروی کار خود را به صورت دائمی استخدام کنید یا اگر نیروی کاری هستید که در خارج از کانادا یا در کانادا زندگی میکنید و به دنبال جاب آفر هستید یا کارفرمای کانادایی قصد استخدام دائم شما را دارد و شما هم قصد دریافت اقامت دائم کانادا از این روش را دارید، این نوشته برای شما مفید است. اطلاعات کامل مربوط به نحوه ارائه پیشنهاد کاری به کارجو و هم چنین نحوه دریافت اقامت دائم کانادا از طریق پیشنهاد شغلی در این جا آورده شده است. دولت کانادا بر این اعتقاد است که وقتی که افراد مقیم این کشور برای یک موقعیت شغلی وجود نداشته باشند، کارفرمایان باید بتوانند فرد خارجی را استخدام کنند. در این راستا، دولت کانادا برای حمایت از افرادی که دارای مهارتهای در سطح بالا هستند، شرایطی را فراهم می آورد که آن متقاضیان بتوانند به طور دائمی در کانادا مستقر شوند و به کارفرمایان در جهت تامین نیرو کمک نمایند. کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی کار ماهر در کانادا را دارند و میخواهند متقاضی را در اخذ اقامت دائم کانادا یاری کنند این امکان را دارند که در سایت اداره مهاجرت کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام نمایند. این پیشنهاد شغلی در کانادا باید بر اساس مشخصات درخواستی در یکی از برنامه های زیر باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که از نظر اداره مهاجرت کانادا استخدام فرد خارجی نباید تاثیر منفی روی شرایط استخدام افراد کانادایی داشته باشد. کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی خارجی دارند ابتدا درخواست خود را برای Employment and Social Development Canada یا همان ESDC میفرستند و منتظر میمانند تا نامه LMIA یا همان نتیجه مثبت مربوط به اجازه استخدام نیروی کار خارجی را دریافت کنند. 

شرایط جاب آفر برای نیروی متخصص فدرال

کارفرما باید کاری را پیشنهاد کند که :

شرایط جاب آفر برای برنامه نیروی ماهر Federal Skilled Trades Program

در این برنامه بیش از یک کارفرما، به طور همزمان، محاز به ارائه پیشنهاد شغلی هستند. کارفرما یا کارفرماها باید کاری را پیشنهاد کنند که:

Major Group 72, industrial, electrical and construction trades

Major Group 73, maintenance and equipment operation trades

Major Group 82, supervisors and technical jobs in natural resources, agriculture and related production

Major Group 92, processing, manufacturing and utilities supervisors and central control operators

Minor Group 632, chefs and cooks, and

Minor Group 633, butchers and bakers

نیاز به کمک دارید؟

مشاوره رایگان فقط با یک کلیک

شرایط جاب آفر برنامه تجربه کانادایی Canadian Experience Class

کارفرما باید کاری را پیشنهاد کند که :

نکته:
در مورد برنامه تجربه کانادایی: طبق شرایط مورد نیاز برنامه تجربه کانادایی، متقاضی که از این روش اقدام میکند باید ۱۲ ماه در ۳۶ ماه گذشته سابقه کار کانادایی کسب کرده باشد. این سابقه کار باید تمام وقت یا معادل پاره وقت بوده و در یکی از گروه های شغلی 0 A B باشد.

کارفرما ها در کدام موارد امکان استخدام نیروی کار در گروه اقامتی را ندارند؟

اگر کارجو در یکی از موارد زیر تعریف شود و کارجو قصد درخواست اقامت دائم را از طریق پیشنهاد شغلی در کانادا داشته باشد، امکان ارائه پیشنهاد شعلی در کانادا برای کارفرما نسبت به آن کارجو وجود نخواهد داشت.

استخدام موقت و استخدام دائم به صورت همزمان توسط کارفرمای کانادایی

اداره مهاجرت کانادا این امکان را به کارفرمایان میدهد که بتوانند در حین اینکه کارجو به دنبال اخذ اقامت دائم از طریق پیشنهاد شغلی دائم ارائه شده است او را با ویزای موقت به کانادا بیاورند تا در شغل مورد نظر مستقر شود. برای این منظور کارفرما باید هم برای ساپورت پرونده در خصوص پیشنهاد کاری دائم و هم برای پیشنهاد شغلی موقت به صورت همزمان درخواست داده و هزینه های قانونی را برای صدور LMIA پرداخت کند. در حال حاضر این هزینه ۱۰۰۰ دلار است.

اقامت کانادا از طریق تجربه کانادایی​

سایر وظایف کارفرماها در هنگام استخدام نیروی غیر کانادایی

سایر وظایف کارفرماها در هنگام استخدام نیروی غیر کانادایی

رابطه شرایط شغلی و حقوق با پیشنهاد شغلی

هدف اداره مهاجرت این است که مطمین شود کارفرمایان از قوانین صرفا جهت کمک به متقاضی در خصوص اخذ اقامت استفاده نمیکنند. در این راستا محدودیت هایی برای کارفرمایان در خصوص دستمزد پرداختی و شرایط شغلی لحاظ میشود که آن ها نتوانند با استفاده از این محدودیت ها استخدام نیروی خارجی را توجیه کنند. قوانین زیر موارد اصلی است که کارفرمایان باید در مورد پیشنهاد شغلی در نظر بگیرند:

تبلیغ پست مورد نظر در کانادا قبل از ارائه پیشنهاد شغلی به کارفرمای خارجی

کارفرما باید قبل از پذیرش کارجوی خارجی، پیشنهاد شغلی خود را برای نیروهای کار کانادایی (مقیم و سیتیزن) ارائه کند و اداره مهاجرت قانع شود که کارفرما موفق به یافتن فرد واجد شرایط نشده است. این آگهی باید در روزنامه ها یا سایت های شغلی پربازدید منتشر شود. کارفرما باید تا روزی که پاسخ مثبت درخواست او برای استخدام فرد خارجی گرفته نشده است به دادن آگهی و تلاش برای استخدام کانادایی ادامه دهد. اداره مهاجرت تا ۶ سال پس از استخدام میتواند تمامی اسناد مبنی بر آگهی و سایر اسنادی که واقعی بودن این پیشنهاد شغلی را نشان میدهد را درخواست کند.

برخی از شرایط آگهی شغلی در کانادا

  • آگهی به مدت ۴ هفته متوالی داده شود و قبل از سه ماه منتهی به درخواست LMIA باشد
  • در سایت هایی مانند بانک شغلی کانادا یا سایت های مشخص شده مربوط به هر استان یا سایت های کاریابی مانند workopolis.com, monster.ca
  • مشخص کردن دقیق شرایط کار و کارجویان مورد نظر

 

تمایل دارید به کانادا مسافرت کنید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید، ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و با ایمیل پاسخ می‌دهیم!

نکته:
متقاضیان محترمی که در جستجوی پیشنهاد شغلی در کانادا هستید، این پروسه دارای پیچیدگی های حقوقی فراوانی است و ما توصیه میکنیم با وکیل یا مشاور خود در این زمینه مشورت کنید. اگر تصمیم به اخذ مشاوره از آینده ایده آل را دارید با ما در ارتباط باشید.

پروسه مربوط به Labour Market Impact Assessment

ابتدا ESDC و Service Canada درخواست LMIA را بررسی میکنند تا ببینند آیا استخدام فرد خارجی تاثیر منفی در استخدام کانادایی ها دارد یا خیر. بر اساس این ارزیابی نامه مثبت یا منفی LMIA صادر خواهد شد. اگر نتیجه مثبت باشد، کارفرما نامه ای مبنی بر آن دریافت خواهد کرد که این نامه به مدت ۶ ماه از تاریخ صدور معتبر میباشد. کارفرما میبایست این نامه را برای متقاضی ارسال کند تا اون بتواند از طریق آن درخواست ویزای کار خود را برای اداره مهاجرت بفرستد. پس از اقدام و دریافت اجازه کار در کانادا، کارجو میبایست دقیقا در همان شغل مورد نظر در کانادا مشغول به کار شود. حداکثر زمانی که با داشتن ویزای کار در کانادا میتوان کار کرد ۴ سال است. اگر شما ۴ سال با ویزای کار در کانادا کار کرده اید باید برای اقدام مجدد، ۴ سال منتظر بمانید و سپس دوباره درخواست بدهید.

دریافت مشاوره
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp شخص پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید